Copywriting

Chcete své zákazníky zvednout ze židle? Odmítáte opisovat produktové texty? Nudí vás bláboly robotických textařů? Řekněte to lépe.

Karel Melecký

Karel Melecký

UX/UI designér, copywriter
+420 ‭602 780 229‬

Na počátku bylo slovo, až potom vznikl svět. Text je váš hlas, kterým na webu promlouváte. Dobrý a špatný text může znít skoro stejně. A v tom je zakopaný pes. Jeden přesvědčí, druhý ne. Kdo se lépe vyjádří, získá větší zájem a důvěru. Píšeme texty, které lidé čtou. Sami jste toho důkazem.

Váháte, jak to napsat? Připravíme vám nadstandardní SEO texty.

Co obnáší copywriting

Úkolem copywritera je psát texty pro web, e-shop, blog a další (nejen) online média tak, aby přiměly čtenáře k něčemu, co po něm chcete: k nákupu, navázání kontaktu, sdílení stránky na sociálních sítích, darování daru nebo ke změně názoru. K tomu textař potřebuje konkrétní znalost zákazníka, produktu a nákupního kontextu, v obecném měřítku pak zkušenost, empatii a základní znalosti psychologie. V neposlední řadě by měl umět psát.

Text ovlivní i to, zda web nějaké čtenáře vůbec bude mít. Pokud stojíte o návštěvnost z vyhledávačů, copywriter musí zaujmout i roboty. Také proto je copywriting víc než pouhé slohové cvičení.

Uvědomte si ale, že textař není zbožíznalec. Pokud už náhodu váš obor detailně nezná, bez součinnosti s vámi nemůže účinný text vytvořit.

Na obsahu a formě textu záleží, jestli se přání zákazníka protnou s těmi vašimi.

Kdy přichází chvíle pro profesionálního copywritera

  • Projekt vyžaduje účinné a reprezentativní texty.
  • Nejste jisti, zda nastavení nabídky odpovídá mentalitě zákazníka.

Pochybujete, že si dobré texty napíšete sami? Domluvme si nezávaznou konzultaci.

Jaké texty vám dodáme

  • Informační a motivační texty pro web
  • Produktové texty pro e-shop
  • Články na blog a do médií
  • Návody
  • Slogany a další reklamní texty
  • Synopse komiksů
  • Scénáře spotů a voiceoverů
  • Kreativní koncepty pro bannery a tisk

Co byste měli dodat nám

  • Věcné informace k tématu
  • Marketingovou strategii nebo informace o publiku a cílech komunikace
  • Komunikační manuál, informace o tónu nebo vzory komunikace
  • SEO strategii, pokud chcete online text optimalizovat pro vyhledávače
  • Grafiku nebo drátový model stránky, v němž bude text účinkovat

Jak postupujeme

  • Nastudujeme zadání, shromáždíme podklady, vyjasníme si vlastnosti výstupu.
  • Zpracujeme draft textu a předložíme k úvaze. Pokud jde o větší soubor textů, zpracujeme ukázky.
  • Vývoj textů můžete korigovat v online dokumentech.
  • K textům na web přidáme metadata a instrukce pro další zpracování.
  • Bereme v potaz vaše připomínky.

Výstup

  • Text rozvržený a formátovaný podle cílové grafiky obvykle v online dokumentu
  • Odkazy na externí zdroje
  • Metadata
  • Instrukce pro implementaci editorem, grafikem a kodérem

Nejste si jisti, jak spolupracovat s copywriterem? Domluvme si nezávaznou konzultaci.